Tablica

Szkolenia

KSeF - OBOWIĄZKOWE od 1 lutego 2026 E-FAKTURY

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.

Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy nt. KSeFu i wpływu na zobowiązania podatkowe, rozliczenia z klientami.
KSeF - czego można nie ujawniać na fakturze, a co trzeba?
Kto ma dostęp do naszych faktur w systemie i jakie są tego konsekwencje?

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.

Korzyści

Tablica

PRZYGOTUJ SIĘ NA ZMIANY W ZAKRESIE E-FAKTUR, KTÓRE WCHODZĄ W ŻYCIE Z DNIEM 1.02.2026r.

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego w zakresie KSeF, a także dowie się jak w praktyce wdrożyć ten proces. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Program

1.         KSeF – aktualny stan prawny oraz harmonogram wdrożenia KSeF – od kiedy firma musi wystawiać faktury w KSeF ? Kiedy będzie musiała je w KSeF odbierać?

 2.         Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:

             -           daty wejścia w życie obligatoryjnego KSeF – jaka grupa skorzysta z odroczenia?

            -           wyłączenia z KSeF – kogo KSeF nie dotyczy? 

            -           jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to mikroprzedsiębiorca lub podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce?

3.         Jakie transakcje dokumentować w KSeF:

            -           sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF?

            -           obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji zagranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – co trzeba ustalić z kontrahentami?

            -           kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek?

4.         Fakturowanie i otrzymywanie faktur teraz i w KSeF – różnice – jakie zmiany wymuszą na firmach?

5.         KOD QR i certyfikat KSeF:

            -           jak, po co i kiedy nanieść je na fakturę?

            -           na których fakturach trzeba podać dwa kody QR?

6.         UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania!!!

             -           ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce?

             -           praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony,

 7.         KSeF – uprawnienia:

            -  decyzja – kto będzie miał przyznany najszerszy zakres uprawnień (tzw. właścicielskich)?

            -           sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,

            -           jak i kiedy odebrać uprawnienia?

            -           decyzja - kiedy złożyć ZAW-FA?

8.         NOWA DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY !!! 

            -           UWAGA: faktura niewysłana do KSeF – nie jest wystawiona !!!

            -           moment wystawienia a moment sporządzenia faktury – czym się różnią?

            -           w jakich sytuacjach nowa definicja momentu wystawienia faktury będzie miała szczególne znaczenie – praktyczne przykłady,

            -           jak prawidłowo określić datę wystawienia faktury, wyjątki: tryb offline – 24, tryb on-line, awaria i niedostępność KSeF,            

   

9.         NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !!!

            -           kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin  na odliczenie podatku?

            -           skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę?

            -           wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF,

10.       Indywidualny numer KSeF faktury:

            -           gdzie będzie widoczny?

            -           jak i kiedy powoływać go w tytule przelewu?

            -           identyfikator zbiorczy – prawo czy obowiązek ? gdzie go wygenerować?

11.       Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF?

             -           noty korygujące,

             -           anulowanie faktury,

             -           poprawienie nieprawidłowej treści i „dosłanie” faktury do kontrahenta,

             -           faktury pro-forma,

             -           jak dostarczać kontrahentowi załączniki?

12.       Korekty in minus:

             -           jak rozlicza je sprzedawca - zmiana zasad korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego,

             -           jak rozlicza je nabywca - inny moment ujmowania korekt na minus podatku naliczonego,

13.       Jak fakturować kiedy KSeF nie działa?

           -           różne rozwiązania uzależnione od rodzaju awarii,

           -           kod QR – specjalne oznaczenie faktury,

           -           skąd mam wiedzieć, że faktura otrzymana poza KSeF, to faktura wystawiona w związku z awarią/niedostępnością KSeF?

           -           jak odliczać podatek z faktur wystawionych podczas awarii?

           -           faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić?

           -           na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury?

           -           awaria nie zwalnia z sankcji  - kiedy zapłacę karę?

14.       Sankcje: za co, od kiedy, ile: 

            -           kiedy znajdą zastosowanie?

            -           od kiedy obowiązują?

            -           sankcja nawet do 100% kwoty podatku !!!

            -           czy do KSeF stosuję sankcje z KKS?

    15.       Archiwizowanie faktur w KSeF:

             -           kto i kiedy jest do tego zobowiązany,

            -           z czego zwolni nas KSeF?

           

16.       KSeF  -  pełna ekspozycja prawna i biznesowa –  kto ma dostęp do naszych faktur w KSeF i co może z tego wyniknąć?

Informacje organizacyjne

Czas trwania/ miejsce szkolenia/ koszt:

Zakopane

dzień 1:10.00-16.00, dzień 2: 9.00-14.30

Szkolenie stacjonarne w Zakopanem (z zakwaterowaniem) odbywają się w "JST Turnia" (www.jastrzebiaturnia.pl). Dopłata do pokoju 1 os. wynosi 140 zł netto+23%VAT/ 2 dni. Uczestnicy przyjeżdzają w przeddzień wyznaczonego terminu szkolenia. Zakwaterowanie tego dnia od godz. 15.00.



WYŚLIJ DEKLARACJĘ UDZIAŁU W SZKOLENIU (docx)

WYŚLIJ DEKLARACJĘ UDZIAŁU W SZKOLENIU (docx lub online)

Zgłoszenie

Formularze są NIEZOBOWIĄZUJĄCA deklaracją udziału w szkoleniu.

Deklaracja.doc jest przeznaczona dla osób, które muszą uzyskać podpis osoby decydującej, aby zadeklarować udział pracowników firmy w danych szkoleniach.

Deklaracja online jest przeznaczona dla osób, która mają możliwość samodzielnego decydowania o zgłoszeniu osób na szkolenia. Po wypełnieniu i przesłaniu Deklaracji wysyłamy informacje o (w sytuacji szkoleń stacjonarnych) miejscu odbywania się szkoleń.
Wraz z tą informacją wysyłamy formularz ZGŁOSZENIE. Zawiera on m.innymi miejsce na imienne dane uczestników (do certyfikacji oraz rezerwacji hotelowych w przypadku szkoleń w Zakopanym/ Sopocie lub do wysłania linku, w sytuacji webianarów). Prosimy również o wysłanie wypełnionej, załączonej wraz ze Zgłoszeniem ZGODY na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z RODO. W sytuacji nie otrzymania potwierdzenie przyjęcia Deklaracji (w przeciągu 24 godzin od jego wysłania) prosimy o kontakt telefoniczny na telefon alarmowy: 0-607730000 (9.00-21.00).

Wpłata

Po odesłaniu wypełnionego formularza ZGŁOSZENIE wystawiamy PROFORMĘ przesyłając ją na wskazany w zgłoszeniu adres email. Na minimum 7 dni (w przypadku szkoleń stacjonarnych) i 3 dni (w przypadku webinarów) przed terminem szkolenia prosimy o wpłatę na konto, która stanowi gwarancję udziału w szkoleniu.
Rezygnacja zgłoszona (mailem) do 7 dni przed terminem szkolenia nie pociąga za sobą żadnych kosztów. Nie wystawiamy wówczas f-ry rozliczeniowej VAT. W przypadku rezygnacji po tym terminie zastrzegamy sobie prawo do obciążenia 100% kosztów szkolenia wg wystawionej faktury VAT. Istnieje wówczas możliwość oddelegowania innej osoby na miejsce osoby rezygnującej. W przypadku wyczerpania liczby miejsc, odwołania szkolenia z winy organizatora lub rezygnacji do 7 dni (a dokonanej wpłaty) zgłaszającemu zostanie niezwłocznie zwrócona cała kwota wpłacona na konto organizatora.
Podane ceny są wartością netto. Do cen należy doliczyć 23%VAT.
Instytucje, które finansują szkolenie ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT. Należy dołączyć do zamówienia stosowne oświadczenie, które wysyłamy na życzenie instytucji/ firmy zgłaszającej.
Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z przyczyn losowych i niezależnych. W przypadku dokonania wpłat za szkolenie, organizator dokona wówczas zwrotu pełnej wpłaconej kwoty na konto wpłacającego.
Więcej w zakladce Regulamin/ Warunki udziału.

kontakt

Planujesz szkolenie – skontaktuj się z nami
a wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie.

Adres

European Training & Consulting Center Sp. z o. o.
00-867 Warszawa, al. Jana Pawła II 27
Atrium Center

Informacja

607 73 00 00

E-mail

info@szkolenia-dofinansowane.pl

Telefon

22 185 54 72 centrala
22 185 56 06 dział szkoleń
22 185 56 09 dział księgowości

FAX

22 185 54 73

NIP

527-21-64-310

*pola wymagane

Biuro czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach: 9:00-18:00