Umożliwiają monitorowanie liczby wizyt bądź najchętniej wyświetlanych podstron serwisu. Z ich pomocą usługi internetowe mogą być stale ulepszane pod kątem wydajności czy efektywności.
Szkolenia otwarte

Szkolenia
KSeF - OBOWIĄZKOWE od 1 lutego 2026 E-FAKTURY
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy nt. KSeFu i wpływu na zobowiązania podatkowe, rozliczenia z klientami.
KSeF - czego można nie ujawniać na fakturze, a co trzeba?
Kto ma dostęp do naszych faktur w systemie i jakie są tego konsekwencje?.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.
Korzyści

PRZYGOTUJ SIĘ NA ZMIANY W ZAKRESIE E-FAKTUR, KTÓRE WCHODZĄ W ŻYCIE Z DNIEM 1.02.2026r.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego w zakresie KSeF, a także dowie się jak w praktyce wdrożyć ten proces. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Program
1. KSeF – aktualny stan prawny oraz harmonogram wdrożenia KSeF – od kiedy firma musi wystawiać faktury w KSeF ? Kiedy będzie musiała je w KSeF odbierać?
2. Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:
- daty wejścia w życie obligatoryjnego KSeF – jaka grupa skorzysta z odroczenia?
- wyłączenia z KSeF – kogo KSeF nie dotyczy?
- jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to mikroprzedsiębiorca lub podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce?
3. Jakie transakcje dokumentować w KSeF:
- sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF?
- obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji zagranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – co trzeba ustalić z kontrahentami?
- kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek?
4. Fakturowanie i otrzymywanie faktur teraz i w KSeF – różnice – jakie zmiany wymuszą na firmach?
5. KOD QR i certyfikat KSeF:
- jak, po co i kiedy nanieść je na fakturę?
- na których fakturach trzeba podać dwa kody QR?
6. UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania!!!
- ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce?
- praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony,
7. KSeF – uprawnienia:
- decyzja – kto będzie miał przyznany najszerszy zakres uprawnień (tzw. właścicielskich)?
- sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,
- jak i kiedy odebrać uprawnienia?
- decyzja - kiedy złożyć ZAW-FA?
8. NOWA DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY !!!
- UWAGA: faktura niewysłana do KSeF – nie jest wystawiona !!!
- moment wystawienia a moment sporządzenia faktury – czym się różnią?
- w jakich sytuacjach nowa definicja momentu wystawienia faktury będzie miała szczególne znaczenie – praktyczne przykłady,
- jak prawidłowo określić datę wystawienia faktury, wyjątki: tryb offline – 24, tryb on-line, awaria i niedostępność KSeF,
9. NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !!!
- kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin na odliczenie podatku?
- skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę?
- wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF,
10. Indywidualny numer KSeF faktury:
- gdzie będzie widoczny?
- jak i kiedy powoływać go w tytule przelewu?
- identyfikator zbiorczy – prawo czy obowiązek ? gdzie go wygenerować?
11. Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF?
- noty korygujące,
- anulowanie faktury,
- poprawienie nieprawidłowej treści i „dosłanie” faktury do kontrahenta,
- faktury pro-forma,
- jak dostarczać kontrahentowi załączniki?
12. Korekty in minus:
- jak rozlicza je sprzedawca - zmiana zasad korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego,
- jak rozlicza je nabywca - inny moment ujmowania korekt na minus podatku naliczonego,
13. Jak fakturować kiedy KSeF nie działa?
- różne rozwiązania uzależnione od rodzaju awarii,
- kod QR – specjalne oznaczenie faktury,
- skąd mam wiedzieć, że faktura otrzymana poza KSeF, to faktura wystawiona w związku z awarią/niedostępnością KSeF?
- jak odliczać podatek z faktur wystawionych podczas awarii?
- faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić?
- na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury?
- awaria nie zwalnia z sankcji - kiedy zapłacę karę?
14. Sankcje: za co, od kiedy, ile:
- kiedy znajdą zastosowanie?
- od kiedy obowiązują?
- sankcja nawet do 100% kwoty podatku !!!
- czy do KSeF stosuję sankcje z KKS?
15. Archiwizowanie faktur w KSeF:
- kto i kiedy jest do tego zobowiązany,
- z czego zwolni nas KSeF?
16. KSeF - pełna ekspozycja prawna i biznesowa – kto ma dostęp do naszych faktur w KSeF i co może z tego wyniknąć?
Informacje organizacyjne
Czas trwania/ miejsce szkolenia/ koszt:
Zakopane
dzień 1:10.00-16.00, dzień 2: 9.00-14.30
Szkolenie stacjonarne w Zakopanem (z zakwaterowaniem) odbywają się w "JST Turnia" (www.jastrzebiaturnia.pl). Dopłata do pokoju 1 os. wynosi 140 zł netto+23%VAT/ 2 dni. Uczestnicy przyjeżdzają w przeddzień wyznaczonego terminu szkolenia. Zakwaterowanie tego dnia od godz. 15.00.
WYŚLIJ DEKLARACJĘ UDZIAŁU W SZKOLENIU (docx)
WYŚLIJ DEKLARACJĘ UDZIAŁU W SZKOLENIU (docx lub online)
Zgłoszenie
Formularze są NIEZOBOWIĄZUJĄCA deklaracją udziału w szkoleniu.
Deklaracja.doc jest przeznaczona dla osób, które muszą uzyskać podpis osoby decydującej, aby zadeklarować udział pracowników firmy w danych szkoleniach.
Deklaracja online jest przeznaczona dla osób, która mają możliwość samodzielnego decydowania o zgłoszeniu osób na szkolenia. Po wypełnieniu i przesłaniu Deklaracji wysyłamy informacje o (w sytuacji szkoleń stacjonarnych) miejscu odbywania się szkoleń.
Wraz z tą informacją wysyłamy formularz ZGŁOSZENIE. Zawiera on m.innymi miejsce na imienne dane uczestników (do certyfikacji oraz rezerwacji hotelowych w przypadku szkoleń w Zakopanym/ Sopocie lub do wysłania linku, w sytuacji webianarów). Prosimy również o wysłanie wypełnionej, załączonej wraz ze Zgłoszeniem ZGODY na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z RODO. W sytuacji nie otrzymania potwierdzenie przyjęcia Deklaracji (w przeciągu 24 godzin od jego wysłania) prosimy o kontakt telefoniczny na telefon alarmowy: 0-607730000 (9.00-21.00).
Wpłata
Po odesłaniu wypełnionego formularza ZGŁOSZENIE wystawiamy PROFORMĘ przesyłając ją na wskazany w zgłoszeniu adres email. Na minimum 7 dni (w przypadku szkoleń stacjonarnych) i 3 dni (w przypadku webinarów) przed terminem szkolenia prosimy o wpłatę na konto, która stanowi gwarancję udziału w szkoleniu.
Rezygnacja zgłoszona (mailem) do 7 dni przed terminem szkolenia nie pociąga za sobą żadnych kosztów. Nie wystawiamy wówczas f-ry rozliczeniowej VAT. W przypadku rezygnacji po tym terminie zastrzegamy sobie prawo do obciążenia 100% kosztów szkolenia wg wystawionej faktury VAT. Istnieje wówczas możliwość oddelegowania innej osoby na miejsce osoby rezygnującej. W przypadku wyczerpania liczby miejsc, odwołania szkolenia z winy organizatora lub rezygnacji do 7 dni (a dokonanej wpłaty) zgłaszającemu zostanie niezwłocznie zwrócona cała kwota wpłacona na konto organizatora.
Podane ceny są wartością netto. Do cen należy doliczyć 23%VAT.
Instytucje, które finansują szkolenie ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT. Należy dołączyć do zamówienia stosowne oświadczenie, które wysyłamy na życzenie instytucji/ firmy zgłaszającej.
Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z przyczyn losowych i niezależnych. W przypadku dokonania wpłat za szkolenie, organizator dokona wówczas zwrotu pełnej wpłaconej kwoty na konto wpłacającego.
Więcej w zakladce Regulamin/ Warunki udziału.
kontakt
Planujesz szkolenie – skontaktuj się z nami
a wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie.
European Training & Consulting Center Sp. z o. o. |
|
22 185 54 72 centrala |
|
![]() |
527-21-64-310 |
Biuro czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach: 9:00-18:00